پایگاه اطلاع رسانی سیدعلیرضا شجاعی
بررسی عملکرد وزارت بازرگانی در دولت نهم و دهم (شماره 6)ششمین شماره اندیشکده بازرگانی پیرامون عملکرد وزارت بازرگانی در دولت نهم و دهم در بخش‌های توسعه بازرگانی داخلی، خارجی و توسعه زیرساخت‌ها منتشر شد. در این اندیشکده به تشریح اقدامات مختلف وزارت بازرگانی در بخش‌های تامین و توزیع کالاهای اساسی، حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، تنظیم بازار در بخش بازرگانی داخل…
پایگاه اطلاع رسانی سیدعلیرضا شجاعی
مدیریت بر بال دوم تجارت (شماره 5)پنجمین شماره اندیشکده بازرگانی پیرامون موضوع مدیریت واردات و طرح دیدگاه‌های وزیر بازرگانی است که با محوریت طرح مدیریت واردات و بررسی ابعاد ساماندهی واردات کالا به کشور با تکیه بر رکن کیفیت منتشر شده است. این شماره از اندیشکده که با عنوان مدیریت بر بال دوم تجارت، به چاپ رسیده است با تشریح اهداف مختلف…
پایگاه اطلاع رسانی سیدعلیرضا شجاعی
ادغام ،حمایت از تولید، مدیریت واردات، هدفمندی یارانه‌ها (شماره 4)چهارمین شماره اندیشکده بازرگانی با هدف مدیریت دانش و سرمایه‌های انسانی به مستندسازی اندیشه‎های جناب آقای دکتر مهدی غضنفری وزیر بازرگانی و سرپرست فعلی وزارت صنایع و معادن پرداخته و چهار موضوع «ادغام وزارتخانه‎های بازرگانی و صنایع و معادن»، «حمایت از تولید داخل»، «مدیریت واردات» و «هدفمندی یارانه‎ها»…
پایگاه اطلاع رسانی سیدعلیرضا شجاعی
مدیریت واردات، پشتیبان تولید و صادرات (شماره 3)مدیریت واردات عبارت است از سامان‌بخشی به واردات به منظور تامین رفاه مصرف‌کنندگان و حفظ مصالح اقتصادی کشور از طریق ایجاد تعادل نسبی در تراز تجاری، تامین نیازهای اساسی، مقابله با قاچاق کالا و رویه‌های تجاری نامطلوب، ضابطه‌مند کردن رویه‌های ورود کالا، جلوگیری از ورود کالاهای بی‌کیفیت و ناسالم و متنوع س…
پایگاه اطلاع رسانی سیدعلیرضا شجاعی
نهضت کاهش قیمت تمام‌شده، پایان اتلاف‌ها (شماره 2)قیمت تمام‌شده بالای تولید و کاهش آن به عنوان یک نهضت فراگیر، رویکردی جدید و فراخوانی است برای به مشارکت طلبیدن تمام دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی، تا با ارائه برنامه‌های هدفمند در تعاملی همسو جهت حذف هزینه‌ها و تحقق اهداف پیش روی اقتصاد گام‌های بزرگی برداشته شود. وزارت بازرگانی از شروع کار دولت…
پایگاه اطلاع رسانی سیدعلیرضا شجاعی
وزارت بازرگانی و هدفمندی یارانه‌ها (شماره 1)امروزه در اغلب اقتصادهای جهان، دولت‌ها به عنوان مکمل نهاد بازار جهت دست‌یابی به اهداف مشخص ناگزیر از دخالت در اقتصاد می‌باشند. درجه دخالت دولت در اقتصاد با توجه به نظام اقتصادی و سیاسی حاکم بر هر کشور متفاوت است. در این میان یارانه یکی از ابزارهای مداخله در بازار با اهدافی همچون بهبود توزیع درآمد و…
پایگاه اطلاع رسانی سیدعلیرضا شجاعی
اندیشکده بازرگانیامروزه دانش به عنوان یک فاکتور رقابتی کلیدی در اقتصاد جهانی شمرده می‌شود لذا مدیریت دانش در عصر کنونی اهمیت ویژه‌ای یافته است. مدیریت دانش و مدیریت ذینفعان از جمله انتظارات وزیر بازرگانی دولت دهم از روابط عمومی خود بوده است. ایشان بر این باورند که اگر مدیریت دانش وزارت بازرگانی عملیاتی شود، قطعا اطل…
پیوندهای مرتبط
sigplus

مهندس سید علیرضا شجاعی، معاون اسبق برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از پایه گذاران کانون دانشجویان مهندسی صنایع ایران و از متولیان تشکیل انجمن مهندسی صنایع ایران به شمار می رود. وی از دانش آموختگان دبیرستان علوی، دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشگاه دفاع ملی است و هم اکنون مدیر مرکز تعالی سازمانی سازمان مدیریت صنعتی می باشد.