مدیریت واردات عبارت است از سامانبخشی به واردات به منظور تامین رفاه مصرفکنندگان و حفظ مصالح اقتصادی کشور از طریق ایجاد تعادل نسبی در تراز تجاری، تامین نیازهای اساسی، مقابله با قاچاق کالا و رویههای تجاری نامطلوب، ضابطهمند کردن رویههای ورود کالا، جلوگیری از ورود کالاهای بیکیفیت و ناسالم و متنوع ساختن منابع خرید.
مدیریت واردات موضوعی فرادستگاهی است و بیتردید بدون شناسایی و مشخص شدن وظایف دستگاههای دخیل در آن، امکان دستیابی به اهداف مرتبط با این موضوع وجود نخواهد داشت.
مدیریت واردات، پشتیبان تولید و صادرات (شماره 3)/ نسخه PDF
مدیریت واردات، پشتیبان تولید و صادرات (شماره 3)/ نسخه Word