پایگاه اطلاع رسانی سیدعلیرضا شجاعی

شماره 98 هفته‌نامه بازرگانی ویژه ادغام با بحث در مورد یکپارچه‌سازی تولید و تجارت در سایه ادغام وزارت بازرگانی و صنایع معادن منتشر شده است.

بنابر این گزارش، در این ویژه‌نامه درباره تعریف ۳۲ گام برای ادغام و ۸ اثر مثبت ادغام برای تسهیل کسب و کار گفتگوهایی انجام شده است و کارشناسان در این زمینه اظهارنظرهایی کرده‌اند.

جدا بودن امر بازرگانی از تولید در خلال سالیان متمادی فرصت‌های بسیاری را از کشور گرفت و موجب کاستی‌های بسیاری در هر دو حوزه شد که تاثیر عمیقی بر سرنوشت فعالیت واردکنندگان، تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و صادرکنندگان می‌گذاشت.

در این ویژه‌نامه می‌خوانیم که با این ادغام می‌توان انتظار داشت که سیاستگذاری‌ها به نحوی انجام شود که هم نیاز بازارهای داخلی برآورده شود و هم عزم جدی برای ارتقای تولید و صادرات به عمل آید. اما لازم است کمی حوصله کنید تا یک فرآیند تکمیل شود.

همچنین در این ویژه‌نامه به مطلبی با عنوان کالای ایرانی در سبد مصرف‌کنندگان خارجی بر می‌خوریم که در آن به صادرات محور شدن تولیدات داخلی با ادغام پرداخته شده است. مطالبی درباره تولید مبنا و محور وزارتخانه جدید، ادغام فرآیندی یا ساختاری، آنچه از صمت می‌خواهیم، بازمهندسی و ناب‌سازی فرآیندها، چابکی با ۱۱ ماده، مروری بر دستاوردها، ساختار پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت و صنعت، معدن و بازرگانی در گذر زمان نیز در شماره 98 هفته‌نامه بازرگانی گنجانده شده است.

ویژ‌ه‌نامه ادغام هفته‌نامه بازرگانی در ۳۲ صفحه تمام‌رنگی منتشر شده است و علاقه‌مندان می‌توانند این ویژه‌نامه را از اینجا دریافت کنند.

پیوندهای مرتبط
sigplus

سید علیرضا شجاعی، معاون اسبق برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از مؤسسان کانون دانشجویان مهندسی صنایع ایران و سرپرست آن و از بنیانگذاران و متولیان تشکیل انجمن مهندسی صنایع ایران، عضو هیأت مدیره و دبیر آن به شمار می رود. وی از دانش آموختگان دبیرستان علوی، دانشگاه علم و صنعت ایران و هم اکنون دانشجوی دکتری دانشگاه دفاع ملی، مدیر دوره های تخصصی و کاربردی و مدرس سازمان مدیریت صنعتی و نیز نایب رئیس و دبیر انجمن مهندسی صنایع ایران و عضو هیأت مدیره شورای انجمن‌های علمی ایران می باشد